تبلیغات رایگان تکرو

تبلیغات رایگان در نیازمندی آنلاین تکرو

تبلیغات رایگان تکرو

تبلیغات رایگان در نیازمندی آنلاین تکرو

تبلیغات رایگان , آگهی رایگان , فروش مواد شیمیایی , فروش تجهیزات پزشکی , خرید ضایعات آهن

بایگانی
  • ۰
  • ۰

کارتریج پرینتر

تانک تونر ,یونیت درام,نحوه ی شارژ کردن اصولی کارتریج ,به طور کلی کارتریج از قطعات بالا که ذکر شد تشکیل شده تمامی ایرادهای مربوط به هر کارتریج چه رنگی و چه سیاه و سفید نیز به دانشجو به صورت عملی آموخته می شود.

این روش باعث می شود که به صورت خیلی ساده و عملی بعد از خواندن مطالب این سایت بازدیدکننده دید فنی کاملی از نظر شارژ انواع کارتریج پیدا کند.

پرینتر های لیزری

همانطور که در مقالات قبلی نیز اشاره شد ، پرینتر های لیزری به عنوان پر کاربرد ترین پرینتر ها در حال استفاده می باشند

باتوجه به کارایی خوب این پرینتر ها ، سرعت و دقت بالای صفحات پرینت شده ، هزینه ی پایین پرینت به ازای هر پرینت نسبت به سایر پرینتر ها ، باعث شده است پرینتر های لیزری سهم اعظمی از بازار را به خود اختصاص دهند.

مهمترین سرویس مورد نیاز برای پرینتر های لیزری ، شارژ کارتریج آن ها می باشد، از مهمترین علایم نیاز پرینتر برای شارژ کارتریج کم رنگ شدن صفحات پرینت شده است .

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه ی شارژ کارتریج آشنا کرده و انواع کارتریج ها را برایتان معرفی کنیم، با ما همراه باشید..

اصول فنی شارژ کارتریج

برای شارژ کارتریج ابتدا کارتریج را از دستگاه پرینتر خارج کرده و با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو  پیچ صفحه نگه دارنده ی درام را باز کنید (این صفحه به شکل L می باشد).

درپوش نگه دارنده ی درام را بردارید(مواظب فنر شاتر درام نیز باشید)

فنر شاتر درام را بر روی صفحه محافظ L شکل که از کارتریج جدا کرده اید بگذارید

برای جدا سازی درام ، کارتریج را در دو دست خود به صورت زیر نگه داشته و با دست راست قسمت پایینی را به سمت جلو و با دست چپ درام را به سمت خودتان بکشید.

کار اصلی پرینتر را در پرینت صفحات ، درام انجام می دهد، صفحه بیرونی آن خیلی حساس بوده و در صورت افتادن خط و خش بر روی آن صفحات پرینت شده دچار مشکل خواهند شد و کیفیت لازم را نخواهند داشت پس هنگام شارژ کارتریج مواظب درام باشید..

پس از جدا سازی درام از بدنه اصلی کارتریج، درام را از قسمت دنده دار مقداری بلند کرده و در جهت خلاف عقربه های ساعت همزمان که می چرخانید ، به سمت بیرون بکشید تا از محور خود خارج شود.

درام را با یک دستمال کاملا نرم پاک کرده و از تابش مستقیم نور آفتاب روی آن جلوگیری کنید.

بعد از جدا کردن بخش درام , تونر کارتریج لیزری اینچنین به نظر خواهد رسید

پس از جدا سازی درام PCR را به آرامی بیرون بکشید،آن را با یک دستمال کاغذی تمیز کرده و مانع از برخوردش با گریس شوید.

مرحله بعدی جدا کردن بخش ضایعات و جوهر است که به کمک گیره هایی ( میخ )  به هم متصل شده اند . بنابراین شما باید میخهایی که در هر دو سمت کارتریج است را بیرون بکشید.

بعد از بیرون کشیدن میخها , اکنون زمان آن است که از دست بخش خارجی و بیرونی خلاص شوید , چون همچنانکه در تصویر می بینید ,آویزان و معلق می باشد

بعد از جدا کردن میخها از هر دو سمت تونر کارتریج , شما باید مطابق شکل ؛ فنر را نیز خارج کنید

مرحله بعدی جدا کردن دو بخش اصلی کارتریج می باشد. یکی از این دو بخش اصلی ؛ واحد ضایعات و زباله و دیگری بخش جوهر است. همانطور که در تصویر نشان داده شده , تونر را نگه دارید و هر دو بخش را از هم جدا کنید

بخش جوهر اضافی را بررسی کنید و فنری که باید برای باز شدن بخش جوهر اضافی برداشته شود را بدقت بررسی کنید.

فنر را بردارید و سپس مطابق شکل , روکش پلاستیکی را بردارید 

اکنون پیچهای بخش ضایعات را جدا کنید تا وایپر بلید جدا شود و سپس جوهر اضافی و مانده که در این بخش جمع شده را , خارج کنید

اکنون که باز شدن وایپر بلید را مدیریت کرده اید , باید بخش جمع شدن ضایعات و بخش بلید را تمیز کنید . با یک دستمال نرم این کار را انجام دهید , چون استفاده از برس باعث می شود , بلید خراش بردارد.

سپس باید بخش جوهر اضافه را مجددا نصب و سوار کنید. مانند شکل ابتدا وایپر بلید و سپس روکش لاستیکی را تنظیم کنید

روکش لاستیکی را مجددا تنظیم کنید , بطوریکه مانند شکل در شیارها/برشها تثبیت شود:

 

  

اکنون مانند آنچه در تصویر زیر نشان داده شده , فنر را در جای خودش قرار دهید

آنچه شما تا کنون انجام داده اید , این است که شما قسمت جوهر اضافی را باز کرده اید , آن را تمیز کرده اید , و سپس آن را بسته اید . حال بخش اصلی شروع می شود , که شارژ کردن تونر کارتریج پرینتر لیزری می باشد. اکنون بخش دیگری که جوهر در آن قرار دارد را بردارید. این قسمت را باز کنید , آن را پر از جوهر کرده و سپس ببندید و سپس دو بخشی که قبلا جدا شده بودند را دوباره سوار کنید.

 

بعد از جدا کردن پوشش کناری , شما می توانید یک روکش پلاستیکی سفید را ببینید , شما باید این بخش را بردارید و اینجا را پر از جوهر کنید :

روکش پلاستیکی سفید را بردارید , اکنون شما برای شارژ تونر آماده هستید , اما قبل از آن , فراموش نکنید که قبل از استفاده بطری جوهر را تکان دهید . بعد از برداشتن درپوش بطری , شما می توانید از کلاه نازل پلاستیکی که همراه بطری بوده یا آن را از فروشنده تقاضا کرده اید , استفاده کنید.

کارتریج ها با توجه به تنوع چاپگر ها در مدل ها و اندازه های مختلفی طراحی و ساخته شده اند و ممکن است هرکدام از آن ها از یک روش اختصاصی برای شارژ استفاده کنند

تمامی روش های شارژ کارتریج و انواع پودر های موجود برای شارژ کارتریج آشنا شده و در بخش تعمیرات ماشین های اداری نیز تعمیرات کارتریج را به صورت کامل یاد می گیرند.

شارژکارتریج ، شارژ کارتریج ، کارتریج ، شارژ کارتریج لیزری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی